Tym razem w Gali Sylwestrowej przenoszącej słuchaczy w baśniowy świat operetki i musicalu wystąpili soliści i balet Teatru Narodowego z Kijowa. To Daria Galeta – sopran, Natalia Aksionowa – sopran, Dmytro Foshchanka – tenor i Dmytro Iwanchenko – tenor oraz balet w składzie: Leonid Kuianov, Artem Oliinykov, Hanna Kryzhanivska, Maryna Ostapei, Ilona Hrysenko, Olha Kovalchuk, Krysko Yevhen i Dmytro Serhiienko zbierali gorące brawa. Podobnie jak towarzyszący im Chór Filharmoniczny przy Radomskiej Orkiestrze Kameralnej, przygotowany przez Marię Wrzesińską i oczywiście Radomska Orkiestra Kameralna pod dyrekcją Macieja Żółtowskiego. To był naprawdę sylwestrowy wieczór!
W programie znalazły się fragmenty najpiękniejszych operetek i musicali, walce wiedeńskie, przeboje Johanna Straussa, Imre Kálmána, Forenca Lehára, Karla Zellera, Roberta Stolza, Giuseppe Verdiego, Louisa Prima, Jacquesa Offenbacha, Fredericka Loewe i innych znanych kompozytorów.
Rozpoczęła tę baśniową wędrówkę uwertura do operetki „Noc w Wenecji” Johanna Straussa zagrana z werwą przez Radomską Orkiestrę Kameralną pod batutą Macieja Żółtowskiego.
Potem Daria Galeta i Natalia Aksionowa – soprany, śpiewały arie z tak znanych operetek jak „Księżniczka Czardasza” Imre Kálmána, „Zemsta nietoperza” Johanna Straussa czy „Piękny jest świat” Franza Lehar („Jestem zakochana”,).
A panowie – tenorzy: Dmytro Foshchanka i Dmytro Iwanchenko arie „Lat dwadzieścia miał mój dziad” z operetki „Ptasznik z Tyrolu” Karla Zellera, „Graj Cyganie” z operetki „Hrabina Marica” Imre Kálmána czy kiepurowskie „Brunetki blondynki” Roberta Stolza.
Balet wspaniale prezentował Ciabany – ukraiński taniec ludowy a orkiestra ogniście grała „Polkę” Johanna Straussa.
Nie mogło też zabraknąć arii „Libiamo” z opery „La Traviata” Giuseppe Verdiego.
Ten sam kompozytor rozpoczął drugą cześć sylwestrowego wieczoru arią „Va pensiero” z opery „Nabucco”.
Potem widzowie oklaskiwali arię Giuditty „Kto me usta całuje” z operetki „Giuditta” Franza Lehara, arię „Jedź do Varażdin” z operetki „Hrabina Marica” Imre Kálmán i klasyczny już operetkowy przebój „Wielka sława to żart” z operetki „Baron Cygański” Johanna Straussa.
Była także „Carambolina, Caramboletta” z operetki „Fiołek z Montmartre” Kálmána, arie „Przyjdź na małe randez-vous” z operetki „Frasquita” Lehara, „Sing, Sing, Sing” Louisa Primy i oczywiście „Przetańczyć całą noc” z musicalu „My Fair Lady”Fredericka Loewego.
A prawdziwy entuzjazm widzów wzbudził ognisty „Can-can” z operetki „Orfeusz w piekle” Jacquesa Offenbacha, odtańczony przez gości z Kijowa.
Wieczór zakończył walc „ W soczystym winnym gronie” z operetki „Zemsta nietoperza” w wykonaniu Radomskiej Orkiestry Kameralnej.
A wszystko to działo się w sylwestrowym klimacie stworzonym przez barwną i lekką scenografię Krzysztofa Ciecieląga.
W przerwie koncertu na wszystkich czekał szampan, którym wzniesiono toast za pomyślność w Nowym Roku. Przy lampce tego trunku słuchacze składali sobie także noworoczne życzenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?